強い決意で臨む英会話レッスンとブログの開始

今日からブログ開始です。

緊張します。私は文章を書くのが苦手と決めつけてきました。英語もだめ、パソコンも。これらのことは少しやり始めても続かない状態でした。

そこで、 今就活中の娘を3月末までバイトで雇いました。英会話を習い、習ったことをブログに書きとめる。そして、自分の日常の一コマも写真とともにのせパソコンを使いこなす。

でも、毎日続けることが一番の目標です。

身銭を切り、ブログで公開することで、自分にプレッシャーをかけてみます。2か月間やり切ることで自分に自信をつけたいです。

英会話レッスン

娘の留学生の友人が家に遊びに来てくれた時のコミュニケーションをとるときの会話でした。

You are from America,right?

I heard you are from America.

I would like to go to America someday.

right  や I heard の使い方、会話の広げ方を教えてもらいました。

 

~Write about your favorite city in Japan~  このお題で英作文

Kyoto is my favorite city. My daughtor is in Kyoto University. So I have been there many times for several years. I stayed in her apartment and visited temples and shrines. I have eaten Japanese food in the famous restaurant. I have been there for her concerts some times. She plays the sax in a brass band club of Kyoto University. Kyoto reminds me of many things.That's why it is my favorite city.