英会話レッスン+パンを焼いてみたよ

今日は2日目です。

本日、先生はお出かけがあるのでレッスンは夕方、宿題を先に出してもらいました。

午前中は、宿題。10行くらいの文章を書くのにも30分以上かかりました。そして昨日の復習です。覚えが悪い!すぐ忘れる!悲しくなりますが、地道に努力。

午後からはとても久し振りにあんぱんを焼きました。

そして’遺留捜査’を観ました。サスペンスをみるのも久しぶりでした。

 

本日のレッスン

昨日の会話を広げ、お茶を飲む場面です。

Do you want something to drink?  で始まり、

Do you have something that you can not eat?  アレルギーなどの食べられないものを聞く。

日本茶、あんこなど日本の食べ物の説明の仕方。

Do you want to try together ,if you want?と誘う言い方などを学びました。

 

~Write about one foreign country you would like to visit.~

I would like to go to France someday because it is a country that is famous for art . I like a writer whose name is Maha Harada since a year ago. The books written by her have been my favorites.She wrote many things about painters. She especially wrote about the impressionist painters.They came to France to study art. They were fascinated by Paris and Arles. I would like to go to the Opera theater in Paris  and see works by Chagall and opera .Also, I would like to enjoy the nature in Arles.